...SELAMAT DATANG KE GEREK-KULIM...

26 September 2009

Bersendirian di Lembah Bujang Jamboree

Sabtu 26 Sept Merbok - Jamboree pertama selepas berpuasa dan raya. Kali ni istimewa sikit kerana nama aku dan GEREK KULIM termasuk dalam VIP punya list no# 002. Kawan aku pulak siap no#001. Tu yang buat orang heran dan dok tegur sepanjang jalan. Gaya nak kayuh saja orang tegur.. gaya nak kayuh saya ada yang tegur. Depa ingat mesti geng kuat kayuh ni. Dari kelab sukan mana nih? Sambil muncung hujung mulut! Kih kih.. layan!





Kalih kiri kalih kanan tak kelihatan pun geng geng dari Gerek Kulim yg register hari tu. Tepon pun tarak munyi kot kot mau mai tak tau jalan. Aku kayuh jugak dengan member kampung aku sorang atas nama Gerek Kulim.



Setat depan balai polis Merbok tapi cuma dalam 300-400 orang saja yg join kayuh MTB dan dalam 500 orang lagi pulak dalam kategori larian dan majoritinya masyarakat Cina's. Mungkin terlalu dekat dengan hari raya yang baru ja lepas.


Macam biasa jumpa tasik kena ushar ikan ada ka dak dulu...

Cuaca cukup A hari ni. mendung jaa..

40km track tapi 16km on road dan selebihnya lebih kepada bukit, sawit dan ladang lembu. Campur sebulan dah tak training langsung kaki terasa fuyoo iaitu perasaan yang keluar dari kaki yang amat terasa letih kaki nak kayuh. Maka keluaqlah segala lemak ketupat, samprit dan segala kemanisan kuih raya. Senang cerita completed dalam keperitan.


Macam biasa tak buleh kayuh tetap tuntun naik.....

Biasa..Jatuh masa downhill

Uncle ni pun jatuh tapi dia sampai awai dari kami. Walaupun umuqnya mungkin 70an berbanding kami yang muda dan hensem. Holiau
Antara halangan terhebat track hari tu.
Dia punya ending kena kerabat naik balik bukit Merbok menuju ke muzium. Maak aaii.. masa ni aku memang dah macam nak lari balik jaa walaupun nak sampai dah.Uphill 2km kat ending tu



Aku sempat snap beberapa gerek dan dok cari gerek jenama Corratec belang hitam putih. Tapi tak dapat la Bob.. Tadak satu pun...Kalau ada hari tu aku akan tanya depa ni gerek Bob ka?!.


No VIP kali ni.
Budak budak sekolah sukan jugak yg menang.. bakal cyclist Malaysia nih!
Women kategori larian
Kena mai sini sebab sungai dia sejuk! Buleh basuh gerek sebelum balik.
Harap selepas ni GEREK KULIM kembali berjamboree beramai ramai. Hongga!Hongga! - Lanusin

No comments:

Post a Comment