...SELAMAT DATANG KE GEREK-KULIM...

04 May 2010

KTM2010, Kayuhan Terang Malam 2010

Arakian tersebutlah alkisah akan satu jamboree MTB yang telah diadakan di Kulim Hi Tech Park yang terletak di jajahan takluk negeri Kedah Darul Aman ini. Seperti yang di kisahkan sebelum bahawa lebih 700 ratus peserta mengambil bahagian jika tidak silap firasat hamba penulis hikayat ini. Maka al kisah pun bermula.



Disatu simpang, kelihatan seorang anggota keselamatan yang berdedikasi sedang mengawal lalulintas disitu. Di wajahnya terukir kesungguhan untuk mengawal keadaan sebaik mungkin, di hati kecilnya pula berbisik......"akan aku pastikan bila mana saja aku tahan lalu lintas di simpang ini, tidak akan ada satu pun kenderaan yang akan dapat bergerak melepasi simpang ini waima lalat sekalipun tidak akan berani melintas"....kata bro RELA ini dalam hati.
"Woi woi Mat hang pulun nak pi mana tu, tadi hang kata nak pi kedai beli singgam (Chewing gum) dulu, oii oiii tunggu oii hang nak pi mana tu, satgi mak kita marah oi"........kata mereka yang terlibat dalam adegan kejar mengejar ini "Kami pun nak pi jugak"....
Antara beberapa peserta wanita pertama yang tiba, yang atas bukan yang bawah tu.
Mr Takumie San, sedang menggunakan hikmat lampu tak tersuluh akibat lampu motor yang rosak.



Perkhidmatan menukar tayar turut disediakan oleh penganjur?!?!?!?!?!?!!!........

Hi...Bye Bye!!!.....

Ada benda nak terkeluar pulak dah!!!!.......
"Peace Yo!!!......."
Wuh...wuh....wuh...wuh!!!!!!..........huuhhuhuhuhuhuhu
Peserta ini dari Perlis jika tidak silap
Nak masuk waktu dah ni.....takpa, pelan-pelan kayuh







Pian tokun, hang bagi la signal awai sikit....kan dah blurrr!!!!........




Eiiiii gelinyer!!!!!........tu pacat bang!!!!....., Yang ni I kesah !!!......


Wajah-wajah peserta yang menjelma dari kegelapan malam.

Bang!!!.....sini ada lagi parking, lajak mai la!!..
"Ini yang aku malas nih!!!...."












Din membelah kegelapan


Ini bukan penanggal.....inilah hasil cubaan mengambil gambar dalam kegelapan







Downhill sepantas kilat
Albert

Keadaan sebenar dilaluan-laluan trek KTM
Marshal tidak diundang, tidak berdaftar mahupun diketahui oleh penganjur, 100% sukarela.

Apa pun janji happy......



Pengarang bersama marshal geng scrambler

















Mat B dan Lan Usin



Kenalan Lan Usin masa study dulu, rupanya dah jadi usahawan kedai Basikal......One Stop Cycle di Bertam.




Masing-masing mata pun dah jadi satu macam.



Satu-satunya wakil dari Gerek Kulim Iaitu Azhar, Kayuh baimbai






*Semua imej telah di compress untuk menjimatkan masa untuk download. Komen tentang gambar adalah untuk tujuan hiburan semata-mata tidak bertujuan untuk mengenakan sesiapa atau untuk tujuan menghina. Terimalah ia seadanya.

2 comments:

  1. Dear Webmaster,

    I came across your blog recently. I wanted to ask if you would please consider placing a link to my website called Biking.com?  

    It is a resource for anything and everything bicycling, cycling and trail riding.

    If you think it would be of use to your visitors, would you please consider adding a link to my website on your page.

    http://www.biking.com Biking.com - the complete biking resource.

    Please let me know if you have any questions.

    Thanks!

    Harry Roger
    Biking.com
    www.biking.com
    harry.roger10@gmail.com

    ReplyDelete
  2. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    ReplyDelete